Praktische supplementen: eiwitshakes

Eiwitshakes zijn een van de eerste supplementen waar je aan denkt als je het woord supplementen hoort. Het is ook een van de populairste supplementen en veel mensen maken er gebruik van. Zo zijn er veel sporters die dagelijks een eiwitshake nemen, maar ook mensen die geen sportactiviteiten ondernemen. Als je op het internet kijkt vind je honderden verschillende merken en soorten als het gaat om eiwitshakes. Je hebt ook veel influencers die eiwitshakes promoten en dit maakt het een zeer populair product. Pure whey protein is een van deze bekende merken en veel mensen gebruiken deze eiwitshake voor het aanvullen van eiwitten. Waarom eiwitshakes gebruiken? In dit artikel gaan we hier uitgebreid op in, zodat je er meer over te weten komt.

Een echt supplement

Het gebruik van pure whey protein kan nuttig zijn voor mensen die veel bezig zijn met sporten. Ook is het ideaal voor mensen die streven naar de opbouw van spiermassa. Het is geschikt voor mensen die op een eenvoudig manier hun eiwitten willen bijvullen. Als je meer dan twee keer per week sport, zonder een hoge doelstelling is de kans groot dat je een goed voedingspatroon moet hebben. Je haalt waarschijnlijk op deze manier al voldoende eiwitten uit je voeding, maar gebeurt dit niet? Dan moet je natuurlijk kijken naar eiwitshakes en kun je hiermee eenvoudig je eiwitten bijvullen. Kun je niet tegen lactose? Dan is er ook een lactosevrij eiwitpoeder die je kunt gebruiken.

Wat is een eiwitshake precies?

Eiwitshakes zijn gemaakt van eiwitten en deze worden in poedervorm in een blik gebracht. Dit poeder kun je in een beker doen en mengen met melk of in sommige gevallen water. Het wordt gezien als een aanvulling op je voeding. Iedereen heeft namelijk eiwitten nodig om het lichaam te laten functioneren. De hoeveelheid eiwitten die je nodig hebt, verschilt natuurlijk per persoon. Hoe meer je sport en hoe meer je weegt, hoe meer eiwitten je in je lichaam nodig hebt. Sporters hebben onder andere meer eiwitten nodig, omdat ze hun spieren sneller willen laten herstellen. Toch zijn er twee verschillende soorten eiwitsupplementen, zo heb je whey-eiwit en caseïne-eiwit. Whey is een bijproduct van melk en dit komt vooral vrij tijdens de kaasproductie van kaas. Whey is de beste variant en wordt daarom ook sneller opgenomen in het lichaam en moet je daarom na het sporten innemen. Je hoeft het niet iedere dag in te nemen, als je genoeg eiwitten kunt halen uit normale voeding.

 

Berichten gemaakt 9

Geef een antwoord

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven