Tips voor sport maaltijden

Tijdens het training in de sportschool wil je altijd voldoende energie hebben. Een bomvolle maag is ook zeker geen optie en hier moet je een balans in weten te vinden. Je eten voor het sporten moet daar dus een goede balans in weten te vinden. Ook is het eten na het sporten van groot belang en dit bepaald natuurlijk de effectiviteit van je training. Eten rondom het sporten kan voor veel problemen zorgen en het is ook heel ingewikkeld. Toch is het van groot belang, omdat met de juiste voeding je je doelen kunt bepalen. Maar wat moet je nu precies voor het sporten eten? En wat moet je na het sporten eten? In dit artikel gaan we hier uitgebreid op in, zodat je er meer over te weten komt.

Wat eet je voor het sporten?

Het ligt natuurlijk aan het doel waarom je aan het sporten bent. Over het algemeen is het belangrijk dat je voldoende gegeten hebt voordat je gaat sporten. Als je op een lege maag sport is het namelijk niet heel gezond. Je hebt namelijk weinig energie en kan hierdoor niet goed alle oefeningen uitvoeren. Ook is je verbranding niet helemaal opgestart en kan je minder snel vet verliezen. In het ergste geval kun je flauwvallen als je niet voor het sporten wat eet. Het is verstandig om 2 tot 3 uur van tevoren een gewone maaltijd te nuttigen. Je moet er wel voor zorgen dat hier genoeg eiwitten in zitten. Ook kunnen volkoren koolhydraten helpen en zorgen deze voor een langdurige energie. Enkele voorbeelden zijn vis, vlees, kip, aardappelen en pasta. Hier zitten genoeg eiwitten in en koolhydraten, zodat je goed kunt sporten. In de meeste sport maaltijden hoort ook rijst thuis en zorgt dit voor wat extra calorieën.

Eten na het sporten

Veel mensen denken dat je direct een eiwitshake nodig hebt naar het sporten. Maar je kunt ook genoeg eiwitten en koolhydraten binnen krijgen met normale voeding. Kwark met fruit is voor veel mensen de beste oplossing en is ook nog eens makkelijk te bereiden. Hier zitten namelijk veel eiwitten in, die zorgen voor een beter spierherstel. De fitness maaltijden muscle meals zijn ideaal voor na het sporten. Deze maaltijden bevatten namelijk veel eiwitten en vallen ook niet zwaar op de maag. Je kunt hier hele pakketten bestellen, zodat je genoeg gezonde voeding hebt voor meerdere maanden. Deze kun je ook samenstellen voor bulk en droog trainingen.

 

Berichten gemaakt 9

Geef een antwoord

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven